Lĩnh vực Quản trị Du lịch và Ngôn ngữ Quốc tế
Duyệt Lĩnh vực Quản trị Du lịch và Ngôn ngữ Quốc tế theo Chủ đề "Classroom action research"
Đang hiển thị 1 - 1 của tổng số 1 kết quả
Số kết quả/trang
Tùy chọn sắp xếp
- Ấn phẩmPhát triển kỹ năng nói Tiếng Anh cho sinh viên thông qua hoạt động tranh luận(Hiệp hội thiết bị giáo dục Việt Nam, 2022) Mai, Lan AnhDebate is one of effective strategies that encourages thinking skills and also offers motivating contexts for students to communicate with one anotherThis study aimed at implementing the debate technique to improve the third -year majors' speaking abilityThe study applied the classroom action research method which consisted of 3 cyclesAn observation checklist and field notes were used to collect the data. The subjects of the study were 60 third-year majors at Hanoi University of CultureThe results of the study showed that the debate technique improved students' speaking ability in making questions and giving explanations.