Duyệt theo Năm xuất bản
Đang hiển thị 1 - 21 của tổng số 5847 kết quả
Số kết quả/trang
Tùy chọn sắp xếp
- Ấn phẩmĐại Nam quốc sử diễn ca (Bản chữ Nôm mới phát hiện)(1860) Nguyễn Quyết ThắngĐại Nam Quốc sử diễn ca là một trong các bộ sử ca của lịch sử sử học Việt Nam mà cũng là của văn học sử cổ cận đại Việt Nam. Bộ sử ca này nguyên là một tác phẩm văn chương được trước tác và khắc in vào những năm giữa thế kỉ thứ XIX (1860, 1870, 1874) ở trong nước và nước ngoài (Trung Quốc).
- Ấn phẩmTwenty Rules for Writing Detective Stories(The American Magazine., 1928) S.S. Van Dine
- Ấn phẩmVũ Trọng Phụng(Minh Phương, 1941) Lan Khai
- Ấn phẩmĐể sáng tác một bài nhạc phổ thôn(NXB Mỹ Tín (https://chonhac.com/tai-lieu-am-nhac/tai-lieu-de-sang-tac-mot-bai-nhac-pho-thong-hoang-thi-tho/), 1955) Hoàng Thi Thơ
- Ấn phẩmTruyện Kiều chú giải(Diên Hồng, 1956) Nguyễn Du; Văn Hoè chú giải
- Ấn phẩmNguyên tắc sáng tác thi ca(Khai Trí, 1959) Vũ Văn Thanh
- Ấn phẩmCreative Writing: Short Stories - English(1971) Kenzel, Elaine; Williams, JeanForm, content, and style are stressed in this quinmester program in the creative writing of short stories. The program, which is offered )71, the Dade County Public Schools, is designed for students who wish to improve their writing skills in order to compose a structured s.:Iort story. Among the learning activities suggested by the program are awareness exercises; cultivation of sensory experiences; discussions of books, plays and movies; and character study. A resource list ror students and teacher; includes textbooks, reference materials, films, filmstrips, audio tapes, and records.
- Ấn phẩmPhenomenology of the Novel, or How Do Novels Teach?(University of Alberta, 1983) Max van Manen
- Ấn phẩmMEMORY, CREATION, AND WRITING(THOUGHT, 1984) TONI MORRISON
- Ấn phẩmCơ cấu tổ chức của làng Việt cổ truyền ở Bắc Bộ(1984) Trần, TừNghiên cứu cơ cấu tổ chức làng xã cổ truyền ở Bắc bộ. Ảnh hưởng của cơ cấu đó trong sự hình thành, phát triển nền kinh tế tiểu nông nghiệp, sự ra đời của phường hội, chế độ công điền, công thổ và sự phân hoá giai cấp ở nông thôn bắc bộ Việt Nam trong lịch sử
- Ấn phẩmMotivation and Creativity: Effects of Motivational Orientation on Creative Writers(Journal of Personality and Social Psychology, 1985) Teresa M. AmabileThis study directly tested the hypothesis that intrinsic motivation is conducive to creativity and extrinsic motivation is detrimental. Chosen because they identified themselves as actively involved in creative writing, 72 young adults participated in individual laboratory sessions where they were asked to write 2 brief poems. Before writing the second poem, subjects in an intrinsic orientation condition completed a questionnaire that focused on intrinsic reasons for being involved in writing. Subjects in an extrinsic orientation condition completed a questionnaire that focused on extrinsic reasons. Those in a control condition were not given a questionnaire on reasons for writing. Although there were no initial differences between conditions on prior involvement in writing or on creativity of the first poems written, there were significant differences in the creativity of the poems written after the experimental manipulations. Poems written under an extrinsic orientation were significantly less creative than those written in the other two conditions. Implications for social-psychological and individual-difference conceptions of creativity are discussed.
- Ấn phẩmCơ Sở Ngữ Văn Hán Nôm(NXB giáo dục (https://www.scribd.com/document/343837356/C%C6%A1-S%E1%BB%9F-Ng%E1%BB%AF-V%C4%83n-Han-Nom-T%E1%BA%ADp-1-Le-Tri-Vi%E1%BB%85n), 1987) Lê Trí Viễn
- Ấn phẩmTuyển tập thơ Nông Quốc Chấn(NXB Văn học, 1988) Nông Quốc Chấn
- Ấn phẩmTruyền thống và đổi mới trong văn hóa Việt Nam(Xã hội học, 1988) Vũ,KhiêuBài viết chủ yếu nói về nền văn hóa truyền thống và hiện đại, nêu ra những đề xuất để đổi mới cũng như muốn Việt Nam xây dựng một nền văn hóa mang bản sắc Việt Nam
- Ấn phẩm389.Một số nét giới thiệu tổng quan về mạng máy tính(1989) Nguyễn, Thúc Hải
- Ấn phẩmNghị quyết của Tổ chức giáo dục, khoa học và văn hóa Liên hợp quốc (UNESCO) về kỷ niệm 100 năm ngày sinh Chủ tịch Hồ Chí Minh(Nxb KHXH (https://tulieuvankien.dangcongsan.vn/Uploads/2019/9/8/20/UNESCOvoisukientonvinhctHCM.pdf ), 1990)
- Ấn phẩmBài đăng tại Nga(1992) Phan, Văn Tú
- Ấn phẩmBài viết đăng hội thảo quốc tế Nga(1993) Phan, Văn Tú
- Ấn phẩmTìm về bản sắc dân tộc của văn hóa(1993) Hồ, Sĩ VịnhTuyển tập những bài viết về cội nguồn, bản sắc dân tộc của văn hóa Việt Nam qua các loại hình nghệ thuật và sinh hoạt văn hóa tinh thần; về mối quan hệ giữa bản sắc dân tộc và giao lưu quốc tế; ảnh hưởng của mối giao lưu này đến văn hóa Việt Nam, về văn hóa dân tộc Việt Nam ở thời đại ngày nay.
- Ấn phẩmGóp Phần Nghiên Cứu Văn Hóa Và Tộc Người(NXB Văn Hóa Thông Tin 1996 (https://vietbooks.info/threads/gop-phan-nghien-cuu-van-hoa-va-toc-nguoi-nxb-van-hoa-thong-tin-1996-nguyen-tu-chi-623-trang.98291/), 1996) Nguyễn Từ Chi
- Ấn phẩmMethods of Teaching Creative Writing in High School: A Review of Recent Literature.(Loyola College, 1996) Maginnis, MaryThis survey of literature discusses the content and research methodology of 25 articles on creative writing written since 1988. It is divided into sections covering articles discussing (1) definitions of creativity; (2) theoretical aspects of teaching creative writing; (3) specific teaching methods; (4) journal writing to discuss literature; and (5) how to plan a visiting author's program. The review, containing articles from journals and from ERIC, is weighted more heavily towards the areas of theory and poetry because more literature was available in those areas. Section 1 reviews articles by Gary Davis ("Portrait of the Creative Person) and Ron McFarlane ("An Apologia for Creative Writing"). Section 2 reviews articles by Nancy L. Reichart ("Defining and Refining Boundaries of the Creative Writing Workshop"), Lynn Domina ("The Radar O'Reiley School of Creative Writing"), Gayle Elliot ("The Angel in the Academy: The Creative Writer as Helpmeet on the Distaff Side of English Studies"), and Cecil Morris and Dana Haight ("A Funny Thing Happened When We Began to Write"). Section 3 reviews articles by Michael Bugeja ("Why We Stop Reading Poetry") , Diane Lockwood ("Poets on Teaching Poetry"), and Lynn McGee ("Finding the Poet in New Writers") Section 4 reviews articles by Nancy Hudson ("The Violence of Their Lives: The Journal Writing of Two Higll School Freshmen") and R. W. Burniske ("Creating Dialogue: Teacher Response to Journal Writing"); Section 5 reviews an article by Joseph Sanacore ("Supporting a Visiting Author's Program"). (Contains 25 references.)