Ngành Sáng tác văn học
Duyệt Ngành Sáng tác văn học theo Năm xuất bản
Đang hiển thị 1 - 21 của tổng số 219 kết quả
Số kết quả/trang
Tùy chọn sắp xếp
- Ấn phẩmĐại Nam quốc sử diễn ca (Bản chữ Nôm mới phát hiện)(1860) Nguyễn Quyết ThắngĐại Nam Quốc sử diễn ca là một trong các bộ sử ca của lịch sử sử học Việt Nam mà cũng là của văn học sử cổ cận đại Việt Nam. Bộ sử ca này nguyên là một tác phẩm văn chương được trước tác và khắc in vào những năm giữa thế kỉ thứ XIX (1860, 1870, 1874) ở trong nước và nước ngoài (Trung Quốc).
- Ấn phẩmTwenty Rules for Writing Detective Stories(The American Magazine., 1928) S.S. Van Dine
- Ấn phẩmVũ Trọng Phụng(Minh Phương, 1941) Lan Khai
- Ấn phẩmĐể sáng tác một bài nhạc phổ thôn(NXB Mỹ Tín (https://chonhac.com/tai-lieu-am-nhac/tai-lieu-de-sang-tac-mot-bai-nhac-pho-thong-hoang-thi-tho/), 1955) Hoàng Thi Thơ
- Ấn phẩmTruyện Kiều chú giải(Diên Hồng, 1956) Nguyễn Du; Văn Hoè chú giải
- Ấn phẩmNguyên tắc sáng tác thi ca(Khai Trí, 1959) Vũ Văn Thanh
- Ấn phẩmCreative Writing: Short Stories - English(1971) Kenzel, Elaine; Williams, JeanForm, content, and style are stressed in this quinmester program in the creative writing of short stories. The program, which is offered )71, the Dade County Public Schools, is designed for students who wish to improve their writing skills in order to compose a structured s.:Iort story. Among the learning activities suggested by the program are awareness exercises; cultivation of sensory experiences; discussions of books, plays and movies; and character study. A resource list ror students and teacher; includes textbooks, reference materials, films, filmstrips, audio tapes, and records.
- Ấn phẩmPhenomenology of the Novel, or How Do Novels Teach?(University of Alberta, 1983) Max van Manen
- Ấn phẩmMEMORY, CREATION, AND WRITING(THOUGHT, 1984) TONI MORRISON
- Ấn phẩmMotivation and Creativity: Effects of Motivational Orientation on Creative Writers(Journal of Personality and Social Psychology, 1985) Teresa M. AmabileThis study directly tested the hypothesis that intrinsic motivation is conducive to creativity and extrinsic motivation is detrimental. Chosen because they identified themselves as actively involved in creative writing, 72 young adults participated in individual laboratory sessions where they were asked to write 2 brief poems. Before writing the second poem, subjects in an intrinsic orientation condition completed a questionnaire that focused on intrinsic reasons for being involved in writing. Subjects in an extrinsic orientation condition completed a questionnaire that focused on extrinsic reasons. Those in a control condition were not given a questionnaire on reasons for writing. Although there were no initial differences between conditions on prior involvement in writing or on creativity of the first poems written, there were significant differences in the creativity of the poems written after the experimental manipulations. Poems written under an extrinsic orientation were significantly less creative than those written in the other two conditions. Implications for social-psychological and individual-difference conceptions of creativity are discussed.
- Ấn phẩmCơ Sở Ngữ Văn Hán Nôm(NXB giáo dục (https://www.scribd.com/document/343837356/C%C6%A1-S%E1%BB%9F-Ng%E1%BB%AF-V%C4%83n-Han-Nom-T%E1%BA%ADp-1-Le-Tri-Vi%E1%BB%85n), 1987) Lê Trí Viễn
- Ấn phẩmTuyển tập thơ Nông Quốc Chấn(NXB Văn học, 1988) Nông Quốc Chấn
- Ấn phẩmNghị quyết của Tổ chức giáo dục, khoa học và văn hóa Liên hợp quốc (UNESCO) về kỷ niệm 100 năm ngày sinh Chủ tịch Hồ Chí Minh(Nxb KHXH (https://tulieuvankien.dangcongsan.vn/Uploads/2019/9/8/20/UNESCOvoisukientonvinhctHCM.pdf ), 1990)
- Ấn phẩmGóp Phần Nghiên Cứu Văn Hóa Và Tộc Người(NXB Văn Hóa Thông Tin 1996 (https://vietbooks.info/threads/gop-phan-nghien-cuu-van-hoa-va-toc-nguoi-nxb-van-hoa-thong-tin-1996-nguyen-tu-chi-623-trang.98291/), 1996) Nguyễn Từ Chi
- Ấn phẩmMethods of Teaching Creative Writing in High School: A Review of Recent Literature.(Loyola College, 1996) Maginnis, MaryThis survey of literature discusses the content and research methodology of 25 articles on creative writing written since 1988. It is divided into sections covering articles discussing (1) definitions of creativity; (2) theoretical aspects of teaching creative writing; (3) specific teaching methods; (4) journal writing to discuss literature; and (5) how to plan a visiting author's program. The review, containing articles from journals and from ERIC, is weighted more heavily towards the areas of theory and poetry because more literature was available in those areas. Section 1 reviews articles by Gary Davis ("Portrait of the Creative Person) and Ron McFarlane ("An Apologia for Creative Writing"). Section 2 reviews articles by Nancy L. Reichart ("Defining and Refining Boundaries of the Creative Writing Workshop"), Lynn Domina ("The Radar O'Reiley School of Creative Writing"), Gayle Elliot ("The Angel in the Academy: The Creative Writer as Helpmeet on the Distaff Side of English Studies"), and Cecil Morris and Dana Haight ("A Funny Thing Happened When We Began to Write"). Section 3 reviews articles by Michael Bugeja ("Why We Stop Reading Poetry") , Diane Lockwood ("Poets on Teaching Poetry"), and Lynn McGee ("Finding the Poet in New Writers") Section 4 reviews articles by Nancy Hudson ("The Violence of Their Lives: The Journal Writing of Two Higll School Freshmen") and R. W. Burniske ("Creating Dialogue: Teacher Response to Journal Writing"); Section 5 reviews an article by Joseph Sanacore ("Supporting a Visiting Author's Program"). (Contains 25 references.)
- Ấn phẩmVăn Học Dân Gian Việt Nam(NXB giáo dục (https://vietbooks.info/threads/van-hoc-dan-gian-viet-nam-nxb-giao-duc-1998-hoang-tien-tuu-348-trang.100442/), 1998) Hoàng Tiến Tựu
- Ấn phẩmTổng tập văn hopcj Việt Nam(Trung tâm Khoa học xã hội và Nhân văn quốc gia, 1998)
- Ấn phẩmTHƠ MỚI VỚI THƠ TỐ HỮU QUA CÁCH NHÌN CỦA XUÂN DIỆU(TẠP CHl KHOA HỌC ĐHQGHN, KHXH, 1999) Nguyễn Thanh HàLà một người yêu thơ, say thơ, hết lòng vì thơ, có tài thơ nổi tiếng với những chiêm nghiệm sâu sắc về cuộc đòi qua cả hai ch ế độ trưỏc và sau Cách mạng tháng Tám, Xuân Diệu không tán thành với những cách phê bình thơ giản đơn, một chiều, kết hỢp với sự quy kết, chụp mũ, lúc nào cũng sỢ sai lập trường tư tưởng chính trị của một sô' nhà phê bình thơ trong những năm 1959-1960. Đại loại như: đã là Thơ mối của những nhà thơ không tham gia cách mạng thì chắc chắn là "thở lãng mạn tiêu cực", đã là thơ cách mạng có giá trị cao (tiêu biểu như thơ T ố Hữu) thì nhất thiết phải "bắt nguồn, phát triển trong dòng thơ cách mạng".
- Ấn phẩmTư tưởng Hồ Chí Minh và con đường cách mạng Việt Nam(Nxb CTQG (https://thuvienhanoi.org.vn/Upload/2021/08/20/VoNguyenGiapcuocdoivasunghiep_2021Aug20_020031983.pdf ), 2000) Võ Nguyễn Giáp
- Ấn phẩmCác cương lĩnh cách mạng của Đảng(Nxb CTQG, HN, 2000)
- Ấn phẩmTư tưởng Hồ Chí Minh và con đường cách mạng Việt Nam(Nxb CTQG (https://moet.gov.vn/content/vanban/Lists/VBDH/Attachments/2729/GT%20h%E1%BB%8Dc%20ph%E1%BA%A7n%20T%C6%B0%20t%C6%B0%E1%BB%9Fng%20HCM%20(K)%20Tr%20%C4%91%E1%BA%A7u-Tr68.pdf ), 2000) Võ Nguyễn Giáp